stawki akcyzy na samochody używane

avatarman

Temat: Akcyza wzrośnie o 5%
a co panowie ze zwrotem akcyzy, o którym głośno było na początku zeszłego roku to byl zwrot tej wysokiej akcyzy (do 60%) od uzywanych aut) Czyżby obecne pobieranie akcyzy przy imporcie samochodów z rynku wewnątrzwspólnotowego było zgodne z prawem europejskim ? obecne jest zgodne - takie same stawki obowiazuja przy rejestracji uzywanych sprowadzonych aut oraz nowych kupionych w salonach. stawki poprzednie na uzywane auta byly niezgodne bo byly inne niz na nowe Gdybym mógł domagać się zwrotu tej akcyzy, to problemu jak dla mnie by nie było
Źródło: froum.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=64314



Temat: EURO 2, IMPORT AUT PO WEJŚCIU DO UE, i inne
" />Wszystkim, których interesuje sytuacja na rynku samochodów używanych PO wejściu Polski do Unii Europejskiej, polecam strony: http://www.unfallwagen.net/ oraz http://www.clenie.hg.pl/aktualnosci.html Można się tam dowiedzieć wielu ciekawych żeczy m.in na temat normy EURO 2 (okazuje się że to niezły wał), akcyzy na auta używane, stawek celnych na auta z USA i Canady, i.in.
Źródło: beta.tuningforum.pl/viewtopic.php?t=34660


Temat: Nowym podatkiem we właścicieli aut
" />Niewykluczone, że od 2007 roku obok istniejącej akcyzy na samochody pojawi się jeszcze roczna opłata od każdego auta. Wicepremier i minister finansów Zyta Gilowska powiedziała w wywiadzie dla "Rz", że jej resort intensywnie pracuje nad nową opłatą. Ma być zgodna z ustawodawstwem unijnym oraz oczekiwaniami producentów i użytkowników samochodów. - Koncepcja podatku ekologicznego nie spotkała się z dobrym przyjęciem. Mamy powody przypuszczać, że Bruksela oczekuje od nas opodatkowania prostego, najlepiej pobieranego co roku od posiadaczy samochodów - tłumaczy Zyta Gilowska. - Nie powinniśmy mnożyć opłat, ale je ograniczać - komentuje Wojciech Drzewiecki z Samaru, firmy badającej rynek motoryzacyjny. Od 1 grudnia resort finansów zrównał stawki akcyzy na nowe i używane auta sprowadzane z zagranicy. Jest ona uzależniona od pojemności silnika. Źródło: Rzeczpospolita
Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=1842


Temat: Zmiany w przepisach akcyzowych na auta
" />Od 1 grudnia stawka akcyzy nie będzie uzależniona od wieku auta i miejsca pochodzenia - zakłada rozporządzenie podpisane dziś przez minister finansów Zytę Gilowską. Przewiduje ono znaczne uproszczenie zasad obliczania akcyzy na samochody osobowe. Proponowana zmiana polega na stosowaniu dwóch stawek akcyzy bez względu na wiek i miejsce pochodzenia pojazdu: - 3,1% dla aut osobowych o pojemności skokowej silnika poniżej 2000 cm3; - 13,6% dla aut osobowych o pojemności skokowej silnika od 2000 cm3. Ujednolicenie stawek ma na celu zahamowanie procederu zaniżania podstawy opodatkowania w podatku akcyzowym od aut w przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego. Oczekuje się, że obniżenie stawek spowoduje, że deklarowane wartości będą bliskie faktycznej cenie rynkowej samochodu. Przy założeniu braku większych zmian na rynku samochodów nowych i utrzymaniu dotychczasowych relacji popytu i podaży na auta używane, szacunkowe wpływy budżetowe z tytułu akcyzy od pojazdów osobowych zmniejszą się w skali roku o około 200 mln zł, co jest skutkiem rezygnacji z progresywnego opodatkowania aut starszych niż dwa lata. W związku z tym konieczna stała się zmiana brzmienia §7 przedmiotowego rozporządzenia. Mając na uwadze powyższe, ujednolicenie stawek opodatkowania (3,1% dla aut o pojemności skokowej silnika poniżej 2000 cm3 oraz 13,6% dla pozostałych) bez względu na wiek pojazdu i miejsce pochodzenia (import, nabycie wewnątrzwspólnotowe, sprzedaż w kraju) ma spowodować równe obciążenie podatkowe dla sprowadzonych samochodów używanych i identycznych...
Źródło: forum.honda-klub.org.pl/viewtopic.php?t=1757


Temat: co tam u was fajnego w miescie jezdzi
a to prawda,ze samochody sciagane zza granicy powyzej 2.0l maja podatek 12 czy 13% ? Ostatnio mi ktos o tym mowil, troche sie zdziwilam,ze az taki wysoki... O jakim podatku mowisz? O podatku akcyzowym? Obecnie w przypadku nowych aut obowiązują dwie stawki akcyzy - 3,1 proc. wartości celnej lub ceny samochodów o pojemności silnika do 2 litrów i 13,6 proc. przy pojemności silnika powyżej 2 litrów. W przypadku aut używanych sprowadzanych z zagranicy akcyza rośnie wraz z wiekiem samochodu, osiadając maksymalnie 65 procent. Od 1 grudnia 2006 te dwie stawki (3.1 i 13.6) obowiazuja rowniez na samochody uzywane, obojetnie w jakim wieku. Wczesniej za 5 letnie auto o poj. 2L zaplacilabys 49,6% akcyzy! A najlepsze jest to, ze wg tamtych przepisow, ktore na szczescie ... To byla paranoja. Do Kimsi: rozumiesz juz teraz dlaczego maxymalne zanizanie faktur na auta z zachodu bylo wrecz obowiazkiem? Wyobraz sobie placic 50-60% podatku akcyzowego od ceny auta z Eurotaxu. Zostawilabys...
Źródło: hyundaicoupe.pl/forum/viewtopic.php?t=60


Temat: Nowe z salonu w Niemczech
Po naszym wejściu do Unii, podobnie jak wcześniej, za sprowadzane samochody nowe i używane musimy zapłacić akcyzę. Jej stawki są takie jak wcześniej. Nadal najmniejszy podatek akcyzowy zapłacimy za nowe samochody, najwyższy - za najstarsze. Stawki akcyzowe są od 3,1% (auta mające nie więcej niż dwa lata) do 65 procent wartości samochodu. Samochody 8-letnie i starsze mają 65-procentową akcyzę
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=78361


Temat: Różne takie, czyli dyskusje prasówkowe, krótsze lub dłuższe
" />Nie pamiętam gdzie było o zbyt taniej benzynie w Polsce... ">W przyszłym roku rząd mocno uderzy w posiadaczy samochodów. Czeka ich seria. Kierowcy muszą spodziewać się powrotu wysokiej akcyzy na benzynę sprzed 15 września ubiegłego roku. Jej stawka wzrośnie o 25 groszy na litrze, co o 30 groszy podwyższy cenę detaliczna benzyny. Silnie po kieszeni zostaną uderzeni kierowcy korzystający z autogazu. Nowa akcyza w wysokości 1000 zł na tonie (dziś wynosi 695 zł) sprawi, że za litr LPG będziemy płacić na stacjach o 20 groszy więcej. Branża związana z autogazem straci na podwyżkach najbardziej, bo drastycznie spadnie opłacalność przeróbki silnika. Import starych samochodów, które przerabiano najczęściej, przestanie się opłacać. Nowe opłaty za sprowadzenie używanego auta z zagranicy, mające zastąpić obecny podatek akcyzowy, będą ... ostatnie podwyższy jeszcze niemożność odliczania VAT od paliwa do samochodów i mniejsze od zapowiadanego (60 proc., nie więcej niż 6 tys. zł) odliczenie VAT od zakupu tych aut. (INTERIA.PL/PAP)
Źródło: polacy.ch/forum/viewtopic.php?t=646


Temat: Podatek ekologiczny - czy... ściema wyborcza "dziennikarzy"?
 Powiedzmy że mamy warszawskiego studenta który chce sobie kupić samochód do dojezdżania do szkoły i do pracy po zajęciach z której się utrzymuje. dzis moze sobie kupić auto za 5000 zł ... . Wtacając do akcyzy to mamy 1000 zł mniej przy zakupie vs. ....No własnie ktoś tu o tych stawkach wspominał........ co roku . To samo z ludźmi którzy dojeżdżają do pracy z małych wiosek do większych miast czy miasteczek. Jesli się te stawki sprawdza to bedzęe katastrofa. Udezrzy on w najbiedniejszych aktywnych ludzi którzy nie siedzą i nie wyciągaja łap po pomoc tylko próbuja coś robić w tym smiesznym kraju. Nie róbmy demagogii, że te 3000 złotych będzie doliczane do ceny używanego samochodu, absurd, podobnie nie wiemy jaka miałaby być wysokość tego podatku ... Fiata Panda ma 2 litry ?  Jak pisałem jednak poprzednio głównym narzędziem w takiej akcji ekologicznej nie może być śróba podatkowa, a przeciwnie ulgi na nowe samochody, to oczywiście uszczupli dochody budżetu, ale jeśli cel jest inny to należy dać sobie spokój z mamieniem nas ekologią. Z punktu widzenia fiskusa, dobrze jest kupować samochód nowy, drogi, jeździć jak najwięcej i spalać dużo...
Źródło: eurowybory.platforma.org/forum/index.php?showtopic=21763


Temat: Akcyza na używane auta przed trybunałem UE !!!
Za kilka miesięcy Trybunał Sprawiedliwości UE w Luksemburgu zadecyduje, czy nakładanie podatku akcyzowego na używane samochody sprowadzane do Polski z innych państw UE jest zgodne z unijnym prawem. W czwartek odbyła się rozprawa w tej sprawie. Polska różnicuje stawki akcyzy - dla samochodów importowanych są one znacznie wyższe niż dla krajowych. Tymczasem zgodnie z traktatem UE, Polska jest zobowiązana do nienakładania na towary pochodzące z innych państw członkowskich UE podatków wewnętrznych innych niż te, które są nakładane na odpowiednie towary krajowe. W 2004 roku Maciej Brzeziński kupił w Niemczech używanego volkswagena golfa rocznik 1989 - w czerwcu przed pierwszą rejestracją musiał zapłacić akcyzę - 855 złotych; w lipcu zażądał zwrotu podatku, twierdząc, że jego pobranie było niezgodne z unijnym prawem. Odwołania do Izby Celnej ... przepisów z unijnymi. W szczególności warszawski sąd chce wiedzieć, czy prawo unijne zezwala Polsce na nałożenie podatku akcyzowego na samochody używane, sprowadzane z innych państw członkowskich, przy jednoczesnym nieobciążaniu tym podatkiem sprzedaży samochodów używanych zarejestrowanych już w Polsce. Komisja Petycji Parlamentu Europejskiego, do której skarżyli się Polacy, już w ubiegłym roku wzywała polski rząd do zniesienia akcyzy na używane samochody. Polski rząd odmawiał, zapowiadając w kwietniu 2005 r., że akcyza na samochody używane sprowadzane z zagranicy będzie pobierana w takiej wysokości jak obecnie do czasu wejścia w życie tzw. podatku ekologicznego, który ma być uzależniony od emisji spalin, wieku samochodu i pojemności silnika pojazdu. Zgodnie z intencją Ministerstwa Finansów, nieopłacalne stanie się sprowadzanie samochodów starych, nie spełniających norm ekologicznych. W 2005 r. sprowadzono do Polski ponad 870 tys. używanych samochodów. Rok wcześniej było to ponad 828 tys. sztuk. Kolejnym etapem procedury przed unijnym trybunałem będzie opinia prawna wydana przez tzw. rzecznika generalnego, co może nastąpić...
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=23480


Temat: Podatek gigant od starych sprowadzanych aut
Nowy podatek uderzy w stare pojazdy masowo sprowadzane z Unii Europejskiej. Będzie kilka, kilkanaście razy wyższy od płaconej dziś akcyzy. Ministerstwo Finansów ujawniło wczoraj zasady płacenia nowego podatku ekologicznego od aut, którym zastąpić chce podatek akcyzowy. Wkrótce nie będzie się opłacać sprowadzanie starych, używanych aut do Polski. Zamiast kilkuset złotych podatku akcyzowego kierowca będzie musiał zapłacić nawet kilka tysięcy złotych ekologicznego. Ekologiczny ... dla poszczególnych europejskich norm toksyczności spalin oraz stawkę wyjściową ustaloną na 500 zł. Kierowca będzie musiał oddać fiskusowi np. od najchętniej sprowadzanego volkswagena golfa (z silnikiem benzynowym 1,6 litra z 1993 r.) zamiast ok. 170 zł akcyzy aż 2,9 tys. zł podatku ekologicznego. To ponad 17 razy więcej! Rząd Kazimierza Marcinkiewicza tłumaczy, że chce wprowadzić nowy podatek, bo akcyza już od roku jest pod ostrzałem Komisji Europejskiej. Komisji nie podoba się, że jej stawki rosną z wiekiem pojazdu, co jej zdaniem dyskryminuje sprowadzanie używanych aut do Polski i może naruszać zapisaną w Traktacie Europejskim swobodę przepływu towarów. Ministerstwo Finansów w uzasadnieniu do projektu nowego podatku nie ukrywa, że ograniczy on napływ używanych aut do 200 tys. rocznie. Przez dwa lata od wejścia do UE do Polski przyjechało na własnych kołach i lawetach ok. 1,8 mln używanych samochodów. To rekord w dziejach europejskiej motoryzacji. A co z nowymi autami? Nowy podatek będzie sprzyjał nabywcom drogich limuzyn. Kupując np. mercedesa C230 z silnikiem 2,5 litra, wystarczy zapłacić 3,1 tys. zł nowego podatku zamiast ok. 14 tys. zł starego podatku akcyzowego. Tańsze nowe auta będą obciążone podatkiem w podobnej...
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=21422


Temat: Nowa stawka akcyzy
Mniejszy podatek będzie dotyczył samochodów osobowych starszych niż dwa lata Korzyści ze zmian odczują podatnicy, którzy sprowadzą zagraniczne auta po 1 grudnia 2006 r. Obniżkę wprowadzi rozporządzenie zmieniające rozporządzenie ministra finansów z dnia 22 kwietnia 2004 r. w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz.U. nr 87, poz. 825 z późn. zm.). Wszyscy, którzy po 1 grudnia sprowadzą do Polski używane auto - starsze niż dwa lata - zapłacą niższą akcyzę. W niektórych przypadkach obniżka wyniesie prawie 60 proc. (?) Od 1 grudnia będą obowiązywać już tylko dwie stawki akcyzy na takie samochody. Przy samochodach o pojemności silnika do 2000 cm sześc. stawka akcyzy wyniesie 3,1 proc., a przy samochodach o większej pojemności silnika - 13,6 proc. Warto jednak podkreślić, że takie zasady obliczania podatku będą dotyczyć tylko tych samochodów, dla których obowiązek zapłaty akcyzy powstanie od 1 grudnia 2006 r. Wszyscy, którzy zamierzają sprowadzić do kraju samochód, muszą wiedzieć, że zmienią się stawki akcyzy, ale nie zmieni się podstawa opodatkowania. Nadal w przypadku importu będzie nią wartość celna pojazdu. W przypadku nabycia wewnątrzwspólnotowego będzie to kwota, jaką nabywca jest zobowiązany zapłacić za samochód, tj. kwota wykazana na fakturze. Niektórzy celnicy zapowiadali, że przy ewentualnych zwrotach akcyzy (gdy zapadnie korzystny dla Polaków wyrok Europejskiego Trybunału Sprawiedliwości i będzie podstawa do takich zwrotów) wartość samochodów będzie oceniana na podstawie cen katalogowych (więcej pisaliśmy na ten temat w GP nr 198/2006). Na razie jednak resort finansów nie wprowadził takich rozwiązań. Z obniżki akcyzy cieszą się zapewne osoby, które dopiero planują przywóz do Polski samochodu. Podatnicy, którzy już auto sprowadzili, zastanawiają się natomiast, jak odzyskać zapłacony podatek. Jednak, aby dochodzić zwrotu, muszą poczekać na wyrok ETS, który uzna polskie regulacje sprzed 1 grudnia ... stosowana w Polsce wysoka akcyza na używane samochody sprowadzane z innych krajów UE jest niezgodna z prawem wspólnotowym (sprawa C-313/05). Zdaniem rzecznika, polskie prawo dyskryminuje osoby sprowadzające używane samochody, bo wysokość akcyzy jest uzależniona od wieku auta i może sięgnąć 65 proc. w przypadku pojazdów siedmio- i ośmioletnich. Auta sprowadzane są wyżej opodatkowane i droższe od samochodów już zarejestrowanych w kraju. Wiele...
Źródło: forum.vectraklub.pl/index.php?showtopic=30669


Temat: Samochod z lepszej czesci UE ;)
widze niektorzy wogole nie potrafia czytac. :? Jak sprowadzasz uzywany samochod nie placisz podatku w polsce tylko tam gdzie kupiles samochod czyli juz masz duzo taniej. Potrzebne jest tylko zaswiadczenie ze skarbowki ze zaplaciles vat w innym panstwie i juz. Na auta z poza unii jest stawka 10% niezaleznie od wieku i pojemnosci. Pamietam jak wprowadzajac przepis na Euro2 debile gadali ze ... byla tak jak teraz z Euro4. Dlugo przed obowiazkiem posiadania (cos kolo 95') wszystkie samochody juz spelnialy norme.
Źródło: forum.purepc.pl/index.php?showtopic=71445


Temat: Wzrost akcyzy o 5% ? Stała opłata 500 EUR zamiast akcyzy ?
nie wiem skad to zmartwienie o kupujacych najtanszy gatunek uzywanych samochodow. jesli ktos na samochod ma 4kpln to raczej nie ma miejsca na wybrednosc ani pieniedzy na podrozowanie po calej europie i szukania 'igly' co juz z definicji jest smieszne. po prostu wezmie pierwszy z brzegu identyczny samochod w polsce, gdzie dyskusja o roznicach w jego stanie (pl vs de) nie ma sensu nawet na poziomie akademickim... z kolei ci co oscyluja w granicach 10-15kpln sa samochod, doplaca relatywnie nie taka ogromna znowu sume. lament sie rozchodzi o grupe ludzi ktorzy beda musieli doplacic w najgorszym wypadku ok. 1500pln; natomiast powinna byc uciecha ze ci ktorych stac na drozszy samochod nie beda okradani z kilku/klikunastu/kilkudziesieciu tysiecy zlotych... oszczednosc przy drogich samochodach bije tu na glowe doplate przy tanich. dla klienta najlepsza jest konkurencyjnosc, a bez chorendalnych sum akcyzy za drogie samochody konkurencyjnosc w tym segmencie wzrosnie. Nie chodziło mi o auta po 2-3tyś zł bo ... UE? Dzisiejsze stawki opróc tej 3,1 to skandal, a sam sposób ich naliczania pogwałca prawa wolnego rynku, bo towar wart jest tyle ile za niego daja a nie tyle ile pani ... wolnośc gospodarcza? Dlaczego obowiązuje na pralki , lodówki telewizotry a na samochody ktore sa dziś takim samym urządzeniem przydatności domowej już nie obowiązuje.
Źródło: bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=97142